Obec Mladý Smolivec

I. BTO opět na Vltavě 11.7. - 14.7.2021

Po loňské pauze, kdy se kvůli Covidu-19 splouvání řeky nekonalo, znovu na Vltavě

Po loňské pauze, kdy se kvůli Covidu-19 splouvání řeky nekonalo, očekávali členové 1. BTO netrpělivě SMSku od Honzy Spoura, že pro nás „vodu“ letos opět zorganizuje a doufali, že to coronavirová situace opět nezhatí. K našemu potěšení na sebe SMSky od Honzy nenechaly dlouho čekat. V jedné z nich stálo: „Pokud počasí dovolí, splouvat se bude Vltava z Vyššího Brodu do Boršova nad Vltavou v termínu od 11.7. – 14.7.2021“.
V průběhu května se zájemci mohli přihlašovat. A věřte nebo ne, přihlásilo se celkem 33 malých i velkých vodáků. Ti pak během června uhradili zálohy a o vše ostatní se postaral náš, vždy velice ochotný, „kapitán“ Honza. Objednal rafty a další příslušenství (pádla, vesty a sudy), zamluvil hromadnou jízdenku do vlaku, na každý den připravil přibližnou trasu, která se bude splouvat a dnes už můžu také říci, že snad i počasí uměl objednat!!!
V neděli 11.7. 2021 lehce po šesté hodině ráno se začalo nádražím ve Dvorci u Nepomuka ozývat vodácké Ahóóój! To když se turisté/vodáci začali scházet na nástupišti a už se nemohli dočkat nového dobrodružství. Vlak odjížděl v 6:31 hod a než jsme se nadáli, byli jsme všichni ve Vyšším Brodě. Odtud mohla konečně flotila osmi plně naložených raftů vyplout. Letos poprvé označená vlaječkou I. Budislavický turistický oddíl, kterou vyrobil Láďa Nový. Nedělní cíl – 19 km a kemp Branná. Krásný kemp s pěkným sociálním zázemím a chutným občerstvením. Pro ty pohodlnější (jako jsem já) disponuje i chatičkami nebo stany s podsadou.
Druhý den ráno, když byli všichni po snídani a měli sbalené stany proběhla ještě před vyplutím naše malá vodácká tradice – a sice pasování nováčků na vodáky – pádlem, vodou a Jägerem!!! Poté se mohlo vyplout. Tento den končila dvacetikilometrová trasa v kempu Krumlov za Českým Krumlovem. I tento kemp má dobré zázemí v podobě sprch a teplé vody, chatiček či stanů s podsadou i nějakého občerstvení. Většina z nás ale vyrazila na večeři a malou procházku do Českého Krumlova. Byla by škoda neprohlédnout si krásně osvětlený noční Krumlov. Po náročném dni se všichni těšili na odpočinek a na to, co přinese další den.
Třetí den se plulo 19 km divočejší přírodou do kempu U Kelta. Jedná se o klasické tábořiště v krásné přírodě, které pro nás znamenalo spaní ve stanu, koupelovou lázeň ve Vltavě a večeři u táboráku. A právě to k vodě patří.
Poslední den nás čekalo asi 12 km do cíle. Cestou jsme se ještě zastavili v kempu Dívčí kámen, nedaleko stejnojmenné zříceniny hradu a zkonstatovali, že příští rok trochu změníme trasu, zakotvíme zde a vyrazíme pěšky se na hrad podívat. V Boršově jsme pak vrátili rafty a vypůjčené věci, počkali na vlak a směřovali zpět k domovu.
Při splouvání vody z Vyššího Brodu do Boršova nad Vltavou jsme navštívili i některé další kempy jako kemp U Tří veverek, Zlatou korunu nebo kemp U Rybů. Také jsme museli překonat 11 jezů, přičemž pouze ten poslední jsme přenášeli, protože je nesjízdný.

Jez Bílý mlýn pod Vyšším Brodem
Jez Horní mlýn (Herbertov)
Jez Dolní mlýn v Rožmberku nad Vltavou
Jez Pečkovský mlýn ve Větřní
Jez Konopa, též zvaný U Papouščí skály
Jez Na rechlích (Český Krumlov)
Jez U Liry (Český Krumlov)
Jez Mrázkův mlýn (Český Krumlov)
Jez u Jelení lávky (Český Krumlov)
Jez Zlatá Koruna
Jez Zátkův mlýn (Boršov nad Vltavou)

Závěrem bych za sebe i za ostatní chtěla říci, že jsem velice ráda, že jsme ve zdraví a bez jakékoli úhony spluli 70 km Vltavy a užili si čtyři krásné dny a tři krásné noci, na které budeme rádi dlouho vzpomínat. Také jsem ráda, že nám přálo i počasí - bylo teplo a pršelo jen, když už jsme byli pod střechou. Ale ze všeho nejvíc jsem ráda, že máme tak prima kapitána, bez kterého by nic z toho nebylo. Díky Honzo! A příště zase Ahóóój!